Csúcstechnológia

A blog azokkal a különleges technológiákkal, érdekességekkel foglalkozik, amelyek a tudomány mai állása szerint a technológia élvonalába tartoznak. Csúcstechnológiának nevezzük azokat a technikai újításokat, találmányokat, melyek messze meghaladják a saját korukat. Jó szórakozást!

Etarget3

FRISS BLOGOK

Etarget2

NAPTÁR

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás

statcounter

Etarget

linkcsere

A világ legjobb sakkozógépével küzdött meg a Google mesterséges intelligenciája

neney 2017.12.10. 14:04

Száz sakkmérkőzésen egyetlenegyszer sem veszített a Google mesterséges intelligenciája, az AlphaGo Zero. A szabályok elsajátításához – a nulláról – alig négy órára volt szüksége.

Újabb komoly győzelmet zsebelt be nemrég a Google mesterséges intelligenciája, az AlphaGo Zero. A DeepMind-alapú algoritmus a cég fejlesztői szerint 100 sakkjátszmát vívott a világ legjobb, erre kiképzett szoftvere, a Stockfish 8 ellen, és minden alkalommal vagy győzött, vagy döntetlent ért el – számolt be róla a BBC.

Az AlphaGo Zero a Google AlpghaGo nevű mesterséges intelligenciájának egy továbbfejlesztett változata. Az algoritmusnak már nem a fejlesztők tanítják meg a játékot, csupán a szabályokat mutatják meg neki, így a gép a mélytanulás segítségével maga képes elsajátítani és alkalmazni különböző stratégiákat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezek alapján nem csoda, hogy a szakemberek már a Google iparági dominanciájáról beszélnek. Michael Wooldridge, az Oxfordi Egyetem professzora szerint tudományos szempontból káprázatos eredményt ért el a DeepMind-alapú algoritmus, ami a jelek szerint képes önállóan is megoldani problémákat.

Az AlphaGo Zero korábban a világ legjobb gojátékosát verte meg, és megtanította magát olyan számítógépes játékokat játszani, mint például a Space Invaders.

Ami a projektet még különlegesebbé teszi, az az, hogy a beszámoló szerint az AlphaGo Zerónak csupán négy órára volt szüksége, hogy megtanulja a sakk szabályait. A mérkőzések során mindkét szoftvernek 1-1 perc állt rendelkezésére, hogy a soron következő lépését "átgondolja".

A Google mesterséges intelligenciája 25 alkalommal nyert, amikor a fehér bábuval játszott (és kezdte a mérkőzést), illetve három alkalommal, amikor a fekete bábukat irányította. A két program 72 alkalommal játszott döntetlent egymás ellen.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csucstechnologia.blog.hu/api/trackback/id/tr2213469691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.