Csúcstechnológia

A blog azokkal a különleges technológiákkal, érdekességekkel foglalkozik, amelyek a tudomány mai állása szerint a technológia élvonalába tartoznak. Csúcstechnológiának nevezzük azokat a technikai újításokat, találmányokat, melyek messze meghaladják a saját korukat. Jó szórakozást!

Etarget3

FRISS BLOGOK

Etarget2

NAPTÁR

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás

statcounter

Etarget

linkcsere

Íme a repülőgép ami forradalmasítani fogja a repülést

neney 2017.11.12. 12:07

Gyorsabb a hangsebességnél? Autóként is használható?Teljesen önállóan közlekedik? Nem, a Zunum Aero ezek közül egyiket sem tudja, viszont tud valami sokkal jobbat.

Ez pedig a hibrid hajtás, ami önmagában is elég menő dolog, például sokkal halkabb és környezetkímélőbb, mint a kerozinnal működő repülők, de nem is fogy ki belőle a nafta néhány száz kilométer után, mint a tisztán elektromos repcsikből.

 

Na igen, ami a villanyautóknál nem könnyű, de azért megoldható feladat, a repülőgépeknél már jóval nagyobb problémának számít, hiszen a jelenlegi akkumulátor-technológia nem teszi lehetővé a nagyobb távolságok megtételét: ami egy autónál már tisztességes távnak számít, mondjuk három-négyszáz kilométer, egy repülőnél nevetségesen kevés, arról nem is beszélve, hogy ha a kocsidból fogy ki a nafta, akkor duzzogva leparkolsz az út szélén, ha viszont a repülőgépedből, akkor duzzogva lezuhansz és meghalsz.

 

A Zunum Aero gyártói ezért azt találták ki, hogy a 12 személyes gépet ugyan tisztán elektromos motorok hajtják, viszont a gépbe tettek egy benzinmotort is, ami áramot termel, így a gép hatótávolságát sikerült 1100 kilométerre növelni. Ez már egészen tisztességes távolság, például elrepülhetsz Londonból Berlinbe vagy Bostonból Washingtonba is.

 

Visszatérve a hibrid hajtás előnyeire, van egy, a fentieknél is sokkal fontosabb szempont, mégpedig az ára: a gyártó szerint a gép működési költsége fejenként mindössze 21 forint mérföldenként, ami a töredéke a magánrepülőgépek árának. Ha minden egyéb költséget is hozzászámolunk, a Boston-Washington trip még mindig 140 dollárból jönne ki, ami olcsóbb, mintha utasszállítóval repülnél. A Zunum Aero viszont az utasszállítóknál jóval többet, lényegében egy privát jet kényelmét nyújtja az utasoknak, így a sikere garantált.

Az sajnos még kicsit odébb van, amikor egy ilyennel utazhatunk Budapestről Debrecenbe, ugyanis a hibrid repcsi tesztelése csak 2019-ben kezdődik, így várhatóan az első gépek is csak 2022-ben állnak forgalomba.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csucstechnologia.blog.hu/api/trackback/id/tr5113378715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.